Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Una din verificarile important de facut, periodic, este cea care vizeaza reconcilierea intre situatia din contabilitatea firmei si situatia fiscala a firmei la ANAF. Verificarea aceasta nu este tocmai usor de realizat datorita complexitatii fisei ROL si a modului cum este prezentata informatia in acest raport.
Mai ales in contextul actual, in care s-au acordat diferite amanari la plata taxelor, este bine sa fie pastrata atent o evidenta a datoriilor pentru a putea stii in orice moment care sunt sumele care trebuie platite catre fisc si pe de alta parte, daca este cazul, care sunt sumele de recuperat.
Daca utilizezi SmartBill Conta – cu modulul ManagerConta, poti sa faci aceste verificari direct din programul de contabilitate. Astfel, poti solicita de la ANAF, concomitent pentru mai multe firme, diverse documente precum fisele ROL, notificari, somatii si alte documente,.
Poate fi vizualizat direct din interfata un rezumat al datoriilor si aceasta situatie poate fi descarcata in format pdf sau xls.
De asemenea, se pot salva extrasele de cont din trezorerie.

Accesul in SPV din SmartBill Conta se face prin conectarea cu tokenului utilizat pentru semnatura digitala – asa cum se realizeaza si conectarea pe site-ul ANAF.
Prin ManagerConta se automatizeaza acest proces de verificare, practic utilizatorul avand posibilitatea sa obtina automat pentru toate firmele pe care este autorizat, concomitent, fisele ROL.
Fisa ROL sau fisa sintetica totala reprezinta o lista centralizatoare cu fisele de cont pentru fiecare obligatie fiscala a firmelor, inscrisa in vectorul fiscal: TVA, impozit pe veniturile din salarii, CAM, etc, in care se vede de la inregistrarea firmei istoricul declaratiilor depuse pentru respectiva obligatie, a platilor efectuate pentru stingerea acesteia sau a compensarilor, a dobanzilor si penalitatilor de intarziere/nedeclarare, etc.
Fisa sintetica totala (fisa rol) se poate obtine doar din SPV. Anterior aceasta se putea obtine doar la ghiseele ANAF.
In ultima parte a fisei de platitor se face o centralizare a sumelor de plata/incasat.
Reconcilierea diferentelor dintre fisele de ROL si contabilitate se poate face doar de la caz la caz, analizand situatia concreta a firmei.
In modulul ManagerConta de la SmartBill poti sa automatizezi mult mai multe activitati in gestionarea portofoliului de clienti ai firmei de contabilitate.
Un exemplu este gestionarea contractelor clienti care permite setarea pentru fiecare firma din portofoliu a parametrilor fiscali, stabilirea declaratiilor de intocmit si introducerea datelor privind contractele de contabilitate.


Lista cu declaratiile de intocmit functioneaza ca un sistem de reamintire a declaratiilor necesar a fi depuse. Graficul lor se poate prelua din parametri fiscali definiti pentru fiecare firma.

Parametri fiscali se seteaza o singura data, la inceput, dupa care aplicatia stabileste pornind de aici in graficul lunar, lista declaratiilor de depus.

Fiecare client are un dosar in care pot fi introduse toate documentele importante utilizate in relatia cu acesta. Aplicatia functioneaza ca o arhiva electronica pe care o poti accesa oricand si de unde poti obtine documentele de care ai nevoie.

Astfel de documente sunt:
- certificatele de la Registrul Comertului scanate
- contractul de chirie al sediului cu specificarea datei expirarii, astfel incat sa fie evitate situatiile neplacute generate de expirarea acestuia
- contractele pe care le are firma de conta cu clientul respectiv
- hotarari si decizii ale firmei.
Astfel, oricand ai nevoie de un document ai acest loc unitar in care poti sa il gasesti in format electronic.
La toate documentele se poate pune data expirarii astfel incat poti sa pastrezi si un control foarte bun asupra validitatii tuturor documentelor in relatia cu clientul respectiv.
Asadar, in SmartBill Conta gasesti un ajutor nu numai pe partea de contabilitate ci si pe partea de administrare firme de contabilitate.